ZeeU Projektmetodik – uppgradera NAV till Business Central

Har det blivit dags att uppgradera NAV? Ingen fara – vi hjälper dig!

Vi förstår vikten av en smidig övergång till Business Central och hur detta kan påverka din verksamhet. Därför är vår metodik utformad för att ge dig en bekväm, enkel och säker övergång till den senaste tekniken. Vi har även gjort uppgraderingar från NAV till Business Central innan så du kan lita på att du är i trygga händer. Vill du veta mer om exakt vad Business Central är och innebär har vi en artikel om precis detta som du kan kolla in.

Så nu när du har full koll på varför du borde uppgradera till Business Central – hur gör vi på ZeeU?

Vår projektmetodik för att uppgradera NAV

1. Säkring av din nuvarande installation

Inledningsvis börjar vi med att säkerhetskopiera din befintliga NAV-installation. Detta är ett grundläggande steg för att säkerställa att dina befintliga data och inställningar är fullt skyddade innan vi går vidare.

2. Testuppgradering

För att garantera att all funktionalitet och din värdefulla data bevaras genomför vi en omfattande testuppgradering. Detta steg är avgörande för att undvika eventuella överraskningar under själva uppgraderingen.

3. En säker testmiljö

Nu är det dags att skapa en dedikerad testmiljö i Business Central, en miljö som du som kund kan använda för att noggrant testa dina affärsflöden. Det ger dig möjligheten att bekanta dig med den nya plattformen och se precis hur den kommer fungera mot ditt företags behov.

4. Produktionsuppgradering

Efter godkännande av tester är det dags att utföra den faktiska uppgraderingen av din produktionsmiljö. Vi strävar alltid efter att minimera störningar i din dagliga verksamhet, så detta sker ofta över en helg eller under när verksamheten inte är lika aktiv.

5. Testande efter uppgradering

Efter att miljön officiellt har uppgraderats är det dags för dig att testa den igen. Här får du chansen att säkerställa att allt fungerar som det ska och ger dig även en chans att börja komma in mer i det nya systemet.

6. Personlig utbildning

Efter färdig uppgradering erbjuder vi skräddarsydd utbildning om man är intresserad. Det är viktigt för oss att du och ditt team känner er bekväma med de nya funktionerna och verktygen som Business Central erbjuder. Lättaste sättet att lära sig är helt enkelt att börja arbeta i systemet med ZeeU som stöd.

7. Anpassning och support

Ett affärssystem behöver oftast justeras och anpassas efter tid för att kunna följa med företagets utveckling och behov. Därför är vårt dedikerade supportteam alltid tillgängligt för att svara på frågor, lösa problem och implementera eventuella ytterligare anpassningar för att hålla systemet precis som ni vill ha det.

Sammanfattningsvis

Kort och gott – vårat jobb och önskan är att så smidigt och så säkert som möjligt uppgradera ditt NAV till Business Central. Låter det som något för dig? Kontakta oss idag så diskuterar vi dina uppgraderingsbehov och börjar din resa mot ett bättre och mer effektivt affärssystem!

Vill du veta mer? Kolla in våra andra artiklar och nyheter!

28/6 2023
Aktuellt, Business Central

Business Central-moduler: Ekonomi och redovisning

Det är dags för ännu ett avsnitt i vår följetong...

31/5 2023
Aktuellt, Business Central, Tips och Tricks BC

Prislistor i Business Central

Vet du hur du använder prislistorna i Business Central?

24/5 2023
Aktuellt, Business Central

Business Central-moduler: Inköp

Förra artikeln i vår följetång om Business Centrals olika moduler...