Sömlös e-handel med Shopify och Business Central

E-handeln är idag en viktig del i verksamheten, och för många företag en självklar säljkanal. En e-handel kan skapa större målgrupper som är enklare att nå, möjligheter att utveckla verksamheten och skapar ett samlat system som kan nås på flera olika ställen. Dock tenderar e-handelsprojekt ofta att kosta mycket, speciellt om man gör det med koppling mot ERP.

Shopify är en lösning som både är tidseffektivt och som sparar pengar. Det kan antingen användas på egen hand eller som integration mot Business Central vilket gör det till en effektiv lösning för många olika typer av företag. Just integrationen mot Business Central ingår i licensen och kostar heller inget extra. Den innebär också en rad fördelar utöver den sparade implementationstiden – som i sin tur sparar pengar.

För att komma i gång utan en Business Central-licens behövs bara en uppstart av en eller flera Shopify-butiker. Har man däremot en Business Central-licens finns integrationen redan tillgänglig i systemet. I och med integrationen har man också tillgång till flertalet funktioner som gör e-handeln ännu mer sömlös.

Ett axplock av dessa funktioner är:

  • stöd för fler än en Shopify-butik (varje butik kan också ha sina egna inställningar, produkter och lager)
  • synkronisering av artiklar eller produkter åt båda håll (både till och från Shopify)
  • synkronisering av kunder (både till och från Shopify)
  • import av order till Business Central från Shopify
  • enkel hantering av artikelinformation.


Det är alltså en komplett e-handel som sparar tid och pengar och som redan finns tillgänglig i Business Central. Det betyder även att man kan hantera och få insikter om hela e-handeln direkt inifrån affärssystemet.

Vill du veta mer? Kontakta Maria på maria.eriksson@zeeu.se så hjälper hon dig!