ZeeU / Willab Garden samarbetar med ZeeU för att utveckla sin verksamhet
Willab Garden samarbetar med ZeeU för att utveckla sin verksamhet
När Willab Garden fick kontakt med ZeeU fanns det tydliga önskemål kring vad de ville ha hjälp med. I samband med byte av hela sin infrastruktur så ville de samtidigt uppgradera Jeeves ERP. Detta för att bl a bygga en plattform för tillväxt.
Uppgraderingen av Jeeves ERP gjordes med nära samarbete med Willab Garden´s driftspartner Diflex. Diflex har jobbat som IT-partner åt Willab Garden i ca 30 år.
-När vi stod inför en plattforms uppgradering med bland annat Jeeves i fokus så fall sig valet naturligt på ZeeU då jag haft tidigare dialog med dem. Detta var något som Willab Garden nappade på direkt.
Det är vi väldigt nöjda med då vi har ett mycket gott samarbete och en smidig dialog med ZeeU, något som såklart gynnar slutkunden, säger Daniel Ivarsson, VD på Diflex AB.
Med ZeeU’s modell för uppgradering med täta avstämningsmöten och stöd på plats i kombination med en helt ny infrastruktur – så hölls tidsplanen.
Därefter har ZeeU med Willab’s webbyrå Valtech byggt nya lösningar för Willab’s säljkår.
ZeeU’s strategi med samarbetspartners och tät kommunikation med kunderna ger ett bra resultat för alla inblandade.
ZeeU ställde också några frågor till Linda Lindberg, ERP/IT Admin på Willab Garden för att se hur de tycker att samarbetet fungerar.
– Hej Linda, tack för att du hjälper oss att svara på några frågor!
– Vad ville ni initialt ha hjälp med när ni kontaktade ZeeU?
– I första steget var det framförallt en uppgradering av Jeeves ERP vi behövde hjälp med. Vi ville ha en leverantör som kunde samarbeta bra med vår driftspartner och erbjuda korta ledtider.
– Hur upplever ni att uppgraderingen har gått?
– Allt flöt på som planerat, vi fick en tydlig projekt/tidsplan som följdes i stora drag hela tiden, regelbundna avstämningsmöten och väldigt strukturerat över lag.
– Har ZeeU öppnat för nya möjligheter?
– Ja! Nu finns möjligheten för oss att arbeta med fler projekt efter uppgraderingen.
– Tycker ni att ZeeU skiljer sig från bilden ni har av systemkonsulter ni jobbat med tidigare?
– Vi har inte jobbat med ZeeU jättelänge men hittills är det ordning och reda, väl strukturerade vid större projekt och att ZeeU jobbar proaktivt och försöker se våra behov innan vi själva ser dem!
– ZeeU försöker alltid jobba nära sina kunder med att förstå vad kunden vill ha, samt finnas tillgängliga för kunderna – har ZeeU lyckats med detta?
– Ja! Hittills har vi upplevt korta svarstider och bra förslag på lösningar på de problem vi behövt hjälp med.
Vill du veta mer? Kontakta info@zeeu.se