Supply Chain
IMI SOLO
Utveckla inköpsarbetet med lagerstyrning
ZeeU integrerar IMI Supply Chain Solutions lagerstyrning hos nya och befintliga kunder och erbjuder en färdig integration mellan Jeeves ERP och IMI SOLO. På så sätt blir integrationen säkrare, billigare och snabbare.
- Automatiserad och smart lagerstyrning – Minska manuellt arbete och personberoende genom att digitalisera inköps- och lagerprocessen. Få bra prognosmetoder samt optimerat varulager.
- Snabb, säker och kostnadseffektiv integration – ZeeUs färdiga koppling mellan Jeeves ERP och IMI SOLO gör implementeringen smidigare och mer tillförlitlig än en skräddarsydd lösning.
- Datadrivna beslut och förbättrad skalbarhet – Få insikter om lagerstatus, nyckeltal och inköpshistorik för att optimera beställningar och möjliggöra fortsatt tillväxt utan att belasta personalen.

Varför lagerstyrning?
I ett växande företag blir lager och inköp förr eller senare ett problem. Detta är ofta till följd av personberoende, för mycket manuellt arbete, osäkerhet i inköpsbesluten och otillräcklighet i kontrollen på nyckeltal och rapporter. Att veta exakt hur varulagret mår från hela sortimentet ner till enskilda artiklar är ofta en utmaning.
Med ett professionellt lagerstyrningssystem digitaliseras och automatiseras processen och du får även en historik att gå tillbaka till för att lära av misstagen. Antalet transaktioner per medarbetare kan tiodubblas och ni kan lägga en plattform för att fortsätta växa och samtidigt frigöra personalresurser snarare än att belasta dem.
Vill du veta mer om SOLO?
Kontakta Mikael på mikael.asklid@zeeu.se

Supply Chain
Stockfiller
Underlätta tidrapporteringen
Stockfiller är ett samlat system för orderhantering, leveransuppföljning och försäljningsanalys för alla led från inköpare till leverantör inom livsmedelsindustrin. Integrationen hjälper kunden att lägga order direkt från Stockfiller till Jeeves.
- Smidig orderhantering för hela livsmedelskedjan – Beställ och hantera ordrar från alla externa leverantörer på ett ställe direkt från Stockfiller till Jeeves ERP.
- Effektivisering för både inköpare och leverantörer – Inköpare sparar tid genom samlad överblick medan leverantörer minskar manuellt arbete och får bättre kontroll över sina beställningar.
- Tillgång till en digital marknadsplats dygnet runt – Med funktionen Utforska leverantörer kopplas köpare och säljare samman 24/7.

För inköpare
Som inköpare kan du beställa från alla dina externa leverantörer i ett svep. Samla alla era leverantörer som ni köper direkt från på ett och samma ställe. Med funktionen Utforska leverantörer får du tillgång till en marknadsplats där köpare och säljare möts 24 timmar om dygnet, sju dagar i veckan. Du sparar tid, får bättre överblick och har möjlighet att ta smartare beslut.
För leverantörer
Med Stockfiller blir du som leverantör tillgänglig hos tusentals inköpare i hela landet. Slipp lägga värdefull tid på att ta upp standardorder från era kunder och lägg istället tid på att genomföra riktade säljinsatser och kundvård. Med en effektiv och lättanvänd tjänst för orderhantering sparar du tid, får bättre kontroll och minskar fel.
Vill du veta mer om Stockfiller?
Kontakta Amanda på amanda.eriksson@zeeu.se

Supply Chain
Nicelabel
Underlätta tidrapporteringen
Är du ute efter ett program som enkelt sköter etikettdesign och -utskrift direkt inifrån Jeeves?
Med ZeeUs integration till Jeeves kan du även enkelt skapa upp representationer av etiketterna inne i Jeeves och sedan skriva ut därifrån. Etiketterna kan skrivas ut med automatik vid händelser i Jeeves för till exempel utplock, inleverans eller efter egna önskemål. Allt som behövs är Jeeves, NiceLabel PowerForms och en ansluten etikettskrivare.
- Smidig etiketthantering direkt i Jeeves – Designa, kontrollera och skriv ut etiketter direkt från Jeeves utan att behöva använda externa program.
- Automatiserade utskrifter vid viktiga händelser – Etiketter kan skrivas ut automatiskt vid utplock, inleverans eller andra definierade processer i Jeeves.
- Flexibilitet och anpassning – Skapa och hantera etiketter efter egna behov med NiceLabel PowerForms och få full kontroll över utskriftsprocessen.

Vill du veta mer om NiceLabel?
Kontakta Olof på olof.ryttarson@zeeu.se

General
Timekeeper
Underlätta tidrapporteringen
ZeeU har nu utvecklat en integration som för över data direkt från TimeKeeper för att du enklare ska kunna registrera tidrapporteringar utan att behöva arbeta dubbelt. Håll koll på både tider som ska faktureras till kund och tid som ska bokföras som kostnader.
- Automatiserad tidrapportering – Registrera tid i TimeKeeper och få den direkt överförd till Jeeves utan manuellt dubbelarbete.
- Effektiv hantering av fakturerbar tid och kostnader – Håll koll på arbetad tid som ska faktureras till kund eller bokföras som kostnad, allt på ett och samma ställe.
- Minskad risk för fel och ökad produktivitet – Genom att eliminera manuella inmatningar minimeras risken för fel samtidigt som administrationen blir smidigare och mer tidseffektiv.

Integrera med Jeeves
Timekeeper interagerar med Jeeves och samlar tider och projekt på samma ställe. Aktuella tidrader rapporteras i TimeKeeper och skapas direkt som en rad i Jeeves. Dessa tidrader delas upp i två kategorier, aningen tid som ska faktureras till kund eller tid som ska bokföras som kostnad. Personal registrerar sin tid i TimeKeeper med hjälp av olika koder för olika typer av arbete och är kopplade till en specifik roll.
Fördelar och funktioner
- Registrera tid som ska faktureras till kund (till exempel för utfört arbete)
- Registrera tid som ska faktureras som kostnader (till exempel löner)
- Minskar risken för manuella fel och sparar tid
- Låt dina anställda snabbt och enkelt tidrapportera närvaro, övertid, flex och mycket mer
- För enkelt in tidrapporter i Timekeeper som skapas parallellt i Jeeves för att slippa dubbelarbete
Vill du veta mer om Timekeeper?
Kontakta Kristian på kristian.gange@zeeu.se

Supply Chain
nShift
Område
Supply Chain
Pris
XML-version: 1000 kr/månad
Rest-API: 1500 kr/månad
+ 1 dags installation
Kontaktperson
olof.ryttarson@zeeu.se
Sköt fraktprocessen inifrån Jeeves
Underlätta och effektivisera ert arbete i samband med frakt. Allt sköts inifrån Jeeves, ni slipper kontakt med olika fraktbolag och allt skickas med EDI. Du samlar även statistik från hela processen.
- Full kontroll över fraktprocessen – Hantera alla fraktmoment direkt inifrån Jeeves utan att behöva kontakta olika transportbolag manuellt.
- Effektivare och billigare frakt – Prisjämför och optimera fraktkostnader med rest-API och få tydlig statistik över era fraktutgifter.
- Sömlös integration och spårbarhet – Frakthantering sker automatiskt med EDI och kolli- och ordernummer synkas tillbaka till Jeeves för full spårbarhet.

Hur fungerar det?
Börja med att skapa upp en order i Jeeves med info om kollit och fraktsätt. En sändning skapas sedan upp i nShift och skickas först till det valda fraktbolaget och sen till Jeeves som en färdig order. I datan som skickas tillbaka till Jeeves finns även kolli- och ordernummer som möjliggör spårning av paketet. Detta är grundvarianten av integrationen, även kallad XML-lösningen.
För att kunna prisjämföra och få tydlig statistik över era fraktkostnader kan man som tillval aktivera prisfråga från Jeeves med rest-API. Statistiken skapas genom att först prisfråga från start för att kolla och jämföra priser och sedan genom att samla prisuppgifterna för frakt efter beställningarna är gjorda.
Fördelar och funktioner med nShift
- Stöd för farligt gods
- Stöd för fraktcheckout
- Konsolidering – samlar flera beställningar i en och samma frakt
- Integration mot E-handel och webbshop
- Få rätt återförsäljare som avsändare
- Sköt allt inifrån Jeeves
Ta inte bara vårt ord för det - hör vad andra kunder har att säga!
Vill du veta mer om nShift?
Kontakta Olof på olof.ryttarson@zeeu.se

General
NotifyMe
Område
General
Pris
990 kr/månad + installation
Möjlighet till testperiod
Kontaktperson
mikael.asklid@zeeu.se
Låt ditt ERP informera dig
Jeeves har en utmärkt sökmotor, många av våra kunder använder den för att hitta avvikelser. Problemet i verksamheter är dock att detta oftast genomförs försent, man saknar då tiden att reparera avvikelsen. Med NotifyMe kan du få resultaten mailade direkt till dig med exakt den informationen du eftersöker.
- Avvikelser i realtid – Få notiser direkt i din inkorg och agera innan det är för sent istället för att upptäcka problem i efterhand
- Full kontroll och anpassning – Styr själv vilka avvikelser du vill bevaka, hur ofta du vill få uppdateringar och vilka som ska informeras.
- Integrerat och enkelt att använda – NotifyMe är fullt integrerat med Jeeves och inkluderar fem standardsökningar för en smidig start.

Hur fungerar det?
ZeeU har utvecklat ett ramverk som skickar notiser till dig baserat på tidigare sökningar. Du uppdaterar detta själv och har även full kontroll över dina notifikationer.
NotifyMe skickar också notifikationer baserade på uppdateringar kring Jeeves standardtabeller och -program. Produkten inkluderas med fem standard sökoptimeringar för att enkelt komma igång och du bestämmer hur ofta samt vem som skall få informationen till sin mail. Låt helt enkelt Jeeves göra jobbet åt dig!
Exempel på notifikationer
- Säkerhetsrelaterade, exempelvis byte av bankkonto
- Kontrollera exempelvis varor utan priser
- Information exempelvis affärer med låg marginal
- Avtal, exempelvis leverantörsavtal eller kundavtal
Vill du veta mer om NotifyMe?
Kontakta Mikael på mikael.asklid@zeeu.se

General
Jeeves Security Manager
Område
General
Pris
Ingår i Jeeves-licensen
Behöver du hjälp att sätta upp den? Vi hjälper dig!
Kontaktperson
mathias.ristl@zeeu.se
Säkerhet betyder trovärdighet
Säkerhet är grundläggande för företagets framgång och integritet. Trots detta har många företag inte koll på säkerheten i Jeeves. Med Jeeves Security Manager, även kallad säkerhetshanteraren, har du verktyget som säkrar upp ditt ERP och bevarar din företagsintegritet. Bäst av allt? Säkerhetshanteraren ingår redan i din licens!
- Kraftfull och enkel behörighetshantering – Kontrollera åtkomst till känslig information genom intuitiv hantering av säkerhetsgrupper och användarroller direkt i Jeeves.
- Ökad datasäkerhet utan komplexa ingrepp – Skydda affärskritisk information genom att övervaka och styra behörigheter utan att behöva göra stora förändringar i databasen.
- Ingår redan i din Jeeves-licens – Få avancerad säkerhetsfunktionalitet utan extra kostnad och optimera företagets säkerhetsprocesser med verktyg du redan har tillgång till.

Säkerhet och effektiv behörighetshantering
Precis som du skulle skydda ditt fysiska företag med stängsel, larm och andra säkerhetsåtgärder, är det lika viktigt att säkerställa digital säkerhet. På många företag är olika säkerhetsprotokoll på plats men när det gäller företagets mest värdefulla resurs – information som lagras i Jeeves ERP – glöms säkerheten ofta bort. Oftast visar det sig på många företag att det är enkelt att komma åt känslig information. Allt som krävs är ett lösenord eller en förkonfigurerad dator. Kundinformation, affärshemligheter, ekonomiska data – allt kan finnas tillgängligt.
Med säkerhetshanteraren har du verktyget som behövs för att säkra ditt Jeeves ERP och bevara din företagsintegritet. Det är enkelt att sätta upp säkerhetsgrupper och hantera användarroller i ditt affärssystem. Detta gör det möjligt att kontrollera åtkomst och behörigheter på ett intuitivt sätt.
Säkerhetshanteraren är helt enkelt lätt att använda och ger kraftfulla resultat. Den erbjuder en intuitiv användarupplevelse med möjligheten att ställa in tillstånd för meny- och skärmtillgång. Du kan även övervaka specifika händelser som skapande, läsning, uppdatering och radering. Allt detta utan att göra störande förändringar i din databas. Skydda ditt företag, din information och optimera ditt arbetsflöde med Jeeves Security Manager.
Vill du veta mer om Jeeves Security Manager?
Kontakta Mathias på mathias.ristl@zeeu.se

Supply Chain, Sales
ZeeU RMA
Område
Supply Chain, Sales
Pris
990 kr/månad
+ installation
Möjlighet till testperiod
Kontaktperson
kristian.gange@zeeu.se
Hantera din RMA-process med total kontroll
Får du inte tillräckligt stöd i din RMA-process? ZeeU har utvecklat ett program som kopplar samman kundreklamation med inköpsreklamation. Kreditorder kan skapas från faktura eller inköpsorder.
- Helhetslösning för RMA-hantering – Koppla samman kundreklamationer med inköpsreklamationer i en enda smidig process.
- Effektiv och automatiserad kreditorderhantering – Skapa kreditorder direkt från faktura eller inköpsorder och spara tid och minska risken för manuella fel.
- Snabb och exakt spårbarhet – Få full översikt över batchnummer, serienummer och orderunika beställningar för en säker och transparent reklamationshantering.

Vill du veta mer om ZeeU RMA?
Kontakta Kristian på kristian.gange@zeeu.se

Supply Chain
WebApproval
Snabbare beslut, smidigare arbetsflöden
Har du ett behov av att enkelt interagera med kunder, leverantörer och kontakter för att få godkännande eller samtycke? ZeeU WebApproval skickar ett mail med information och länk till ett webbformulär. Användaren väljer att acceptera eller kommentera. Uppdatering sker direkt i Jeeves ERP.
- Snabb och smidig godkännandeprocess – Skicka automatiska godkännande- och samtyckesförfrågningar via mail och låt användarna svara direkt via ett webbformulär.
- Direktuppdatering i Jeeves ERP – Alla godkännanden och kommentarer registreras automatiskt i Jeeves och eliminerar manuell hantering och minskar risken för fel.
- Flexibel lösning för både interna och externa parter – Använd ZeeU WebApproval för att effektivisera godkännandeprocesser med kunder, leverantörer och interna medarbetare.

Vill du veta mer om WebApproval?
Kontakta Kristian på kristian.gange@zeeu.se

General
ZeeU Renew
Nyinstallation av senaste versionen
Många Jeeves-installationer är över 10-20 år gamla men mycket har förändrats i användarnas organisation under tiden. Jeeves har i många fall anpassats under denna tid och mycket av anpassningarna och data är inte längre relevant. En nyinstallation innebär en uppfräschning av design, nya funktioner och uppsättning.
- Modernisering och framtidssäkring av Jeeves – Uppgradera till senaste versionen av Jeeves med ny design, förbättrade funktioner och en fräsch systemuppsättning som är anpassad efter dagens behov.
- Strukturerad och effektiv migreringsprocess – Endast relevant data och nödvändiga anpassningar förs över och skapar ett renare, snabbare och mer optimerat system.
- Trygg och kontrollerad övergång – Genom workshops, tester och stegvis migrering säkerställs det att alla flöden, anpassningar och integrationer fungerar innan produktionssättning.

Så här fungerar projektet
- ZeeU håller workshop med kunden runt vilken data som ska migreras och vad som eventuellt ska ligga kvar som historik i den befintliga Jeeves-installationen
- Våra utvecklare gör en analys av befintliga anpassningar, fält, tabeller och program som sedan gås igenom med kunden
- Grunddata migreras till produktionsmiljön och en kopia tas till testmiljön där transaktionsdata, anpassningar och integrationer fungerar
- Kunden får testa så att flöden, anpassningar och integrationer fungerar
- Eventuell komplettering av migrationen utförs efter feedback och testas sedan igen
- Efter kunden är nöjd och har godkänt blir det skarp produktioinssättning
Vill du veta mer om ZeeU Renew?
Kontakta Jonas på jonas.andersson@zeeu.se
