Timekeeper
Undvik att arbeta dubbelt och underlätta tidrapporteringen – från både kunder och anställda.
ZeeU har nu utvecklat en integration som för över data direkt från TimeKeeper för att du enklare ska kunna registrera tidrapporteringar utan att behöva arbeta dubbelt. Håll koll på både tider som ska faktureras till kund och tid som ska bokföras som kostnader.
Timekeeper interagerar med Jeeves och samlar tider och projekt på samma ställe. Aktuella tidrader rapporteras i TimeKeeper och skapas direkt som en rad i Jeeves. Dessa tidrader delas upp i två kategorier, aningen tid som ska faktureras till kund eller tid som ska bokföras som kostnad. Personal registrerar sin tid i TimeKeeper med hjälp av olika koder för olika typer av arbete och är kopplade till en specifik roll.
Fördelar och funktioner
- Registrera tid som ska faktureras till kund (till exempel för utfört arbete)
- Registrera tid som ska faktureras som kostnader (till exempel löner)
- Minskar risken för manuella fel och sparar tid
- Låt dina anställda snabbt och enkelt tidrapportera närvaro, övertid, flex och mycket mer
- För enkelt in tidrapporter i Timekeeper som skapas parallellt i Jeeves för att slippa dubbelarbete
Rensa gammal data och gamla transaktioner i Jeeves för ett fräscht och uppdaterat system – både gällande prestanda och innehåll.
Slipp gammal data och gamla transaktioner som inte längre har någon användning. Med ZeeU Refresh känns systemet uppdaterat och fräscht gällande både prestanda och innehåll. Tillsammans med kund tar vi även fram verktyg som kunden själv kan nyttja för att själva fortsätta hålla Jeeves -databasen fräsch.
Hur fungerar projektet?
- Vi tar en kopia av produktionsdatabasen till en dedikerad miljö för rensning och tester
- Efter en analys av stora tabeller och anpassade tabeller utförs en rensning som till stor del använder Jeeves standardrensningsfunktion
- Det vi tillför förutom att vi har förbättrat dessa är att vi ger möjlighet att arkivera den rensade datan i historik-tabeller så denna kan accessas genom till exempel beslutstöd. Till detta har vi även gjort egna rensningsfunktioner
ZeeU restAPI
Område:
General
Pris:
2000 kr/månad
Kontakperson:
Mikael Asklid
mikael.asklid@zeeu.se
Standardiserat API för att förenkla integration mot Jeeves
Nu lanserar vi ett dokumenterat/standardiserat API som är baserat på REST (Representational State Transfer). Med detta nya API kan integrationer byggas snabbare mot Jeeves.
Exempel på tillämpningar:
- E-handel
- CRM
- WMS
- eAttest
För en teknisk beskrivning av framtaget REST API, kontakta Mikael( mikael.asklid@zeeu.se ), eller via kontaktformuläret nedan:
ZeeU NotifyMe
Område:
General
Pris
990 kr/månad
+ installation
Möjlighet till testperiod
Kontaktperson
Mikael Asklid
mikael.asklid@zeeu.se
Låt ditt ERP informera dig! Hitta avvikelser i realtid och få resultaten sammanställda till din mail.
Jeeves har en utmärkt sökmotor, många av våra kunder använder den för att hitta avvikelser. Problemet i verksamheter är dock att detta oftast genomförs försent, man saknar då tiden att reparera avvikelsen.
Med NotifyMe kan du få resultaten mailade direkt till dig med exakt den informationen du eftersöker.
Hur fungerar det?
ZeeU har utvecklat ett ramverk som skickar notiser till dig baserat på tidigare sökningar.
Du uppdaterar detta själv – samt har full kontroll över dina notifikationer.
NotifyMe skickar också notifikationer baserade på uppdateringar kring Jeeves standardtabeller och -program. Produkten inkluderas med fem standard sökoptimeringar för att enkelt komma igång och du bestämmer hur ofta samt vem som skall få informationen till sin mail.
Låt helt enkelt Jeeves göra jobbet åt dig!
Notifikationer kan exempelvis vara
- Säkerhetsrelaterade, exempelvis byte av bankkonto
- Kontrollera exempelvis varor utan priser
- Information exempelvis affärer med låg marginal
- Avtal, exempelvis leverantörsavtal eller kundavtal
Pris
Produkten får testas fritt i två månader. Dessutom ingår hjälp att komma igång med produkten.
Månadspris: 990kr/månad
Installationspris (efter eventuell testperiod): 5000kr
”Innan hade vi svårt att få en tydlig överblick över den dagliga verksamheten men med NotifyMe får vi enkla rapporter och varningar när åtgärder behöver göras. Vi använder bland annat NotifyMe för att hålla koll på fakturering och försäljning, leveranser samt planeringsarbete.”
Andreas Lalin, VD för GSAB och Invitrea
Vill du veta mer eller är du redo att lämna en intresseförfrågan? Klicka på någon av knapparna nedan: